חופשה בעמק מונסטר

עמק מונסטר או המונסטרטל (Münstertal) הוא אזור שליו ומרשים שנמצא בחלקו הדרומי של היער השחור. העמק מאופיין בכפרים ועיירות קטנות. יש בו המון מרחבים פתוחים, שבילי טיולים, פלגי מים ונחלים.

העמק איננו יעד מרכזי על מפת התיירות ואם זה עושה לכם את זה אז זה בדיוק הזמן להזמין בו חופשה.

החופשה שלנו בעמק

אנחנו החלטנו לצאת לחופשה בעמק מונסטר כשהילדים היו קטנים וכמובן שכולנו מאוד נהנינו. את הדגש בחופשה הזו שמנו על הסביבה הקרובה, המשפחה והטבע. החלטנו שנרדוף אחרי האטרקציות כשיגדלו.

התמקמנו לנו בדירת נופש מסורתית במרכז המונסטרטל, בעלי הבית היו ממש נחמדים אבל לא דיברו יותר מדי אנגלית. כמובן שהדירה טבלה בירוק מכל הכיוונים ולכל כיוון שאליו הלכנו היו שדות פתוחים.

הילדים מאוד נהנו לשבת ליד פלג המים וגשר האבן שהיו ליד דירת האירוח שלנו. זה היה הכיף שלהם בבוקר ובשעות אחר הצהריים. אנחנו כמובן דאגנו להביא נשנושים כיפיים ועשינו איתם חיים.

אוקיי, ומה יש לעשות בעמק מונסטר

האמת, שלא הרבה. אין פה הרבה אטרקציות תיירותיות. האטרקציות התיירותית המוכרות ביותר הוא הרכבל שעולה אל ראש הבלכן ומכרה טויפלסגרונד (שאגב, שניהם כלולים בכרטיס השחור).

תושבי העמק גאים בעובדה שיש בו את מוזיאון הדבורים הגדול ביותר באירופה. במוזיאון תוכלו ללמוד על חייהם של הדבורים, על הדרך שבה רדו דבש בעבר ובנוסף על התפתחות מקצוע הכוורנות.
למידע נוסף באתר האינטרנט של מוזיאון הדבורים   

אחד הדברים הכיפיים הוא שבמהלך הנסיעה באזור יש בצידי הדרכים דוכנים שמוכרים תוצרת מקומית עונתית. אנחנו ביקרנו בעונת התותים ובכל פעם קנינו לנו קופסא מלאה בתותים טריים והתפנקנו עליהם.

חלפנו כמה פעמים על פני מנזר יפה ומרשים אבל כיוון שמנזרים אינם הקטע שלנו לא נכנסנו. מאוחר יותר הבנו ששמו של המנזר הוא סנקט טרודפט (Kloster St. Trudpert) וששווה לבקר בו. לשיקולכם.

ערים ועיירות באזור

פרייבורג – עמק מונסטר מרוחק כ-25 דקות נסיעה ממרכז פרייבורג. תוכלו לנסוע בקלות יחסית לבקר בפנינת היער השחור וליהנות מהאטרקציות התיירותיות שלה. בפרייבורג יש גם מקומות פתוחים או סגורים שמתאימים לילדים קטנים.

באד קרויצינגן – האמת שאין הרבה מה לחפש בבאד קרויצינגן, היתרון הגדול של העיירה הזו הוא המרחצאות החמים הכיפיים שיש בה. מרחצאות ויטה קלאסיקה הם חוויה נעימה לכולם, מבוגרים וילדים ולכן שווה לבקר בהם כשנמצאים באזור.

מולוז וקולמר – מולוז וקולמר הן אמנם עיירות בצרפת אבל הקרבה לעמק הריין הופכת אותן לרלוונטיות מאוד עבורכם. במרחק נסיעה של פחות משעה תוכלו להגיע למולוז ולבקר במוזיאון המכוניות שנמצא בה.
תוכלו לשלב בביקור את קולמר המקסימה ולבלות בכיף בעיירה שלווה ומרשימה זו.

חסרונות של עמק מונסטר

יש כמה חסרונות, הראשון הוא שהעמק די דל מבחינת האטרקציות שיש בו, אם אתם ציידי אטרקציות אז הביקור בעמק אינו "משתלם" עבורכם.

חיסרון נוסף הוא שכבישי הגישה מעמק מונסטר לכיוון טיטיזי מפותלים ואינם מהירים. תצטרכו לנסוע הרבה יחסית כדי להגיע לאזור שבו מרוכזות האטרקציות.

לסיכום, החופשה בעמק מונסטר אינה מתאימה לכל אחד, אם חשוב לכם להיות במרכז העניינים ולא להפסיד אף שנייה של ציד אטרקציות אז כדאי לכם להתמקם במקום אחר.

אם אתם מעוניינים לבלות קצת זמן איכות עם המשפחה, לתת לילדים להשתולל במרחבים הפתוחים במקום לרדוף אחרי אטרקציות אז אנו ממליצים שתמצאו דירת נופש ותתמקמו בעמק מונסטר.