השכרת רכב ביער השחור

זמן החופשה שלנו ברחבי היער השחור יקר וקצר ולכן רובנו נשכור רכב ולא נסתמך על תחבורה ציבורית.

יש מגוון חברות להשכרת רכב שישמחו להשכיר לכם רכב לקראת החופשה ביער השחור, קחו בחשבון שההצעה הכי זולה שתקבלו לא בהכרח תהיה ההצעה המשתלמת עבורכם כיוון שהיא לא תכלול משתנים שונים (ביטוח, הגבלת קילומטראז' ועוד) שאותם נפרט בדף זה.

אחד האתרים שאפשר לסמוך על ההצעות שלו הוא Discover Cars, אתר מקצועי שנותן את הדילים הטובים ביותר.

בדקו את ההצעות של Discover Cars

קבלו 10% הנחה מהמחירון בהשכרת רכב דרך אוטו שי

נהיגה בכבישי היער השחור – מידע חשוב שעשוי לחסוך לכם לא מעט כסף

מה כדאי לדעת לפני ששוכרים רכב ביער השחור?

בדקו האם הצעות המחיר שקיבלתם כוללות ביטוח

ברגע שהתחלתם לברר עלויות של השכרת רכב ביער השחור בררו אם ההצעות שמופיעות באתרים של החברות השונות כוללות ביטוח או לא (אם כן אז באיזו רמת כיסוי). במידה וההצעה אינה כוללת ביטוח קחו בחשבון שיהיה צורך להוסיף תשלום נוסף ברגע קבלת הרכב.

אחת מהדרכים הידועות של חברות השכרת הרכב "להוזיל" את ההצעה היא להוריד את מרכיב הביטוח ואז מתקבל הרושם שקיבלתם את ההצעה המשתלמת ביותר. כפי שכולם יודעים, לנסוע ללא ביטוח זה לא חכם בכלל.
העצה שלנו: ודאו שיש ביטוח לפחות ברמה הבסיסית, במידה ואין, שלמו תוספת – אל תסעו בלי ביטוח!

בררו האם יש הגבלת קילומטראז'

רוב חברות ההשכרה לא מגבילות את הקילומטראז' עם זאת, יש חברות שנותנות הצעה נמוכה עם הגבלה של קילומטראז' ובמידה ותחרגו מהמסגרת שהוקצתה תאלצו לשלם תוספת.

קחו בחשבון שבמהלך החופשה ביער השחור אתם תיסעו די הרבה ולכן מרחק ממוצע של 100-120 ק"מ לכל יום טיול אינו מספר מוגזם.

העצה שלנו: בררו במעמד ההזמנה האם יש הגבלת קילומטראז' ומה העלות עבור חריגה ממנה.

הכינו מסגרת לחסימה בכרטיס האשראי

מעבר לעלות השכרת הרכב, כל חברות ההשכרה משריינות סכום נוסף על מסגרת כרטיס האשראי שלכם (בסביבות 100 יורו ליום השכרה פחות או יותר).

שימו לב! זה לא משנה כמה כסף יש לכם בחשבון הבנק, אם מסגרת האשראי מוצתה אז לא תוכלו לשלם בכרטיס בשופינג, בסופר בתחנות דלק וכו'.

כדי שלא תיתקעו באמצע שופינג או ללא אפשרות לקנות מצרכים בסופר אנו ממליצים להזמין את הרכב באמצעות כרטיס אשראי משני, כזה ששוכב בארנק ולא תמיד משתמשים בו (והרי לכולנו יש כזה). בצורה זו תוכלו להיות בטוחים שמסגרת האשראי בכרטיס שלנו אינה חסומה ושנוכל לקנות את הדברים שאנו רוצים.

העצה שלנו: הכינו מראש כרטיס אשראי שעליו תתבצע החסימה ובצעו את הזמנת הרכב באמצעות כרטיס זה. ודאו שהכרטיס איתכם כיוון שאחרת חברת ההשכרה לא תיתן לכם את הרכב.

סגרו פינה – הכינו רישיון נהיגה בינלאומי

לא מעט אנרגיות מתבזבזות בפורומים בנושא היער השחור ובפייסבוק במטרה להבין אם יש צורך ברישיון נהיגה בינ"ל או לא. חברים, חסכו את האנרגיה ושמרו על ראש שקט – הוציאו רישיון נהיגה בינ"ל. עלות הרישיון היא אפסית ביחס להוצאות של הטיול.

חבל שתגיעו לדלפק של חברת ההשכרה רק כדי לגלות שהם לא מוכנים להשכיר לכם את הרכב כי אין לכם רישיון נהיגה בינ"ל.

נהג נוסף

ברוב חברות ההשכרה, הנהג שבשמו בוצעה ההזמנה הוא הנהג היחיד אשר מורשה לנהוג על הרכב (אל תתחכמו, הביטוח לא יתפוס במידה ומישהו אחר נוהג).
העצה שלנו: אם אתם מעוניינים שיהיה מישהו נוסף שיוכל לנהוג ברכב ציינו זאת ברגע ההזמנה ושלמו את הסכום הנוסף.

לפני היציאה ממגרש ההשכרה

בדקו טוב טוב וצלמו את הרכב

לפני שיוצאים לדרך בדקו מסביב לרכב שאין מכות/שריטות או כל נזק אחר שחברת ההשכרה יכולה לגלגל עליכם.

חברת ההשכרה תשמח לחייב אתכם על נזק אפילו אם לא אתם גרמתם לו. במידה ויש נזק שלא צוין בטופס ההשכרה, הזמינו את נציג החברה ודרשו ממנו שיציין זאת.

העצה שלנו: קחו כמה דקות להבין את היכולות של הרכב: כוונו את המראות, בדקו כיצד מפעילים את ה-Cruise Control, איך מפעילים את האורות, הווישרים, הרדיו וכו'. חבל שתצטרכו לעשות את הדברים הללו תוך כדי נהיגה בכבישי היער השחור המפותלים.

האם כדאי לשלם עוד על GPS

כדאי שיהיה ברכב GPS כיוון שהוא חוסך לנו לא מעט זמן (והרי זמן החופשה שלנו הוא יקר) והתברברות. עלות הוספת ה-GPS אינה גבוהה (יחסית) ולכן היחס עלות-תועלת נוטה לכיוון התועלת.

לפני שיוצאים לדרך הזינו את כתובת מקום החזרת הרכב ל-GPS וככה הוא יישמר לכם בזיכרון. על כל מקרה, רשמו אותה גם על דף נייר.

שפת ה-GPS לרוב תהיה גרמנית או צרפתית, שנו אותה לאנגלית (אם אינכם מצליחים בקשו מנציג חברת ההשכרה לעשות זאת). את ההוראות של ה-GPS תצטרכו להבין בצורה ברורה ולכן אפילו אם אתם מבינים קצת גרמנית או צרפתית, שנו את השפה לאנגלית.

כמובן שיש פתרונות נוספים לניווט בכבישי היער השחור כמו הורדת מפות לטלפון או רכישת ספר כבישים באחת מתחנות הדלק.

בררו היכן תחנת הדלק הקרובה למקום החזרת הרכב

לרוב, אנו נקבל מיכל דלק מלא ונידרש להחזיר אותו מלא. במידה ולא נחזיר מיכל מלא יחייבו אותנו בעלות גבוהה יותר עבור כל ליטר דלק שיכנס למיכל.
העצה שלנו: בררו היכן תחנת הדלק הקרובה ביותר למגרש ההחזרה ומלאו דלק לפני שאתם מחזירים את הרכב.

מדבקה לכבישים ראשיים בשוויץ

כדי לנסוע בכבישים ראשיים בשוויץ יש צורך במדבקה שנתית. במידה ושכרתם את הרכב בשוויץ אלו אז הרכב יבוא עם המדבקה, במידה ושכרתם בצרפת או בגרמניה אז לרוב, הרכב יבוא ללא המדבקה.

את המדבקה ניתן לקנות בחנויות נוחות (העלות היא בסביבות 40 יורו). במידה ותיתפסו נוהגים בכביש מהיר ללא המדבקה תאלצו לשלם דוח – לא נעים.

שימו לב! למפלי הריין ולאטרקציות נוספות באזור ניתן להגיע ללא שימוש בכבישים מהירים.

לנוהגים בחורף

ודאו שהרכב מצויד בצמיגי שלג, אלו צמיגים שאחיזת הכביש שלהם טובה יותר ויאפשרו לכם נסיעה בטוחה יותר על כבישים שהצטבר עליהם שלג.
שימו לב! לא מומלץ לנסוע בכבישים שלא עברה עליהם מפלסת אך אם אתם חייבים לעשות זאת, ודאו שיש לכם צמיגי חורף.

בגרמניה ושוויץ צמיגי חורף כלולים בעלות ההזמנה ואילו בצרפת לא. במידה ואתם משכירים את הרכב בצרפת ואתם מעוניינים בצמיגי חורף, תצטרכו להוסיף תשלום נוסף.

בכל רכב עם צמיגי חורף יש גם שרשראות במידה ותצטרכו לנסוע על משטח חלק. עשו לעצמכם טובה, השתמשו בשיקול דעת וסעו בזהירות רבה.