שאווינסלנד – הרכבל הארוך בגרמניה

מרחק נסיעה קצר מפרייבורג תוכלו לבקר ברכבל השאווינסלנד (Schauinsland ההגייה היא: שאו-אינס-לנד) שהוא הרכבל הארוך ביותר בגרמניה.

אורכו של הרכבל הוא 3.6 ק"מ והוא יעלה אתכם 746 מטר בגובה.

משמעות השם שאווינסלנד היא: צופה אל תוך הארץ וזאת כיוון שמראש ההר כל האזור של עמק הריין כולל פרייבורג וקולמר פרוס לרגלנו.

גובהו של ההר הוא 1,284 מטר והוא ההר הרביעי בגובהו ביער השחור.

הנסיעה ברכבל אורכת 10-15 דקות ובסופה תגיעו לראש ההר שם תוכלו להתרשם מיופיו של עמק הריין, לתצפת על פרייבורג, לראות את הקייזרשטול וביום שבו הראות טובה גם את רכס הווז' שבצרפת.

נכון לשנת 2024, העלייה ברכבת כלולה בכרטיס השחור, הטבה שחוסכת לכם לא מעט כסף. מידע לגבי עלויות ושעות פתיחה של הרכבל תוכלו למצוא באתר של רכבל השאווינסלנד.

אם רכבל לא עושה לכם את זה ואתם עדיין רוצים להגיע לראש ההר, תוכלו לעשות זאת בנסיעה עם הרכב אל הפסגה או באמצעות טיול רגלי של כמה שעות בעלייה.

על ראש ההר תוכלו לעשות כמה טיולים רגליים ברמות קושי שונות. תוכלו לטפס לפסגת ההר ולמגדל שנמצא בראשו או לנוח בבית הקפה החביב.

שלט הכוונה על ראש השאווינסלנד

מוזיאון המכרות על ראש השאווינסלנד

השאווינסלנד היה אחד המקומות שבהם מצאו עורקים של כסף ולכן באזור היו כמה מכרות. כיום יש על ראש ההר מוזיאון שמציג את ההיסטוריה של הכרייה באזור. תוכלו להצטרף לסיור של כ-45 במוזיאון ולראות כיצד כרו באזור.

מה שעולה חייב לרדת

אחרי שעליתם לראש ההר יש כמה אפשרויות לרדת: ברכבל, באופניים, או בגלישת סקי (בחורף).

אם תרצו תוכלו לשכור אופניים בראש ההר ולרדת איתם למטה, החוויה חביבה מאוד ובאזור יש שבילים כיפים לאופניים, העובדה שהנסיעה היא בירידה תורמת גם היא לכיף.

במידה ואתם מגיעים בחודשי החורף תוכלו לשכור ציוד סקי ולרדת מההר בגלישה בסקי או בסנואובורד.

טיפ קטן לפני סיום

גם בחודשי הקיץ וגם בימים חמים כדאי שתביאו איתכם בתיק שכבת ביגוד נוספת (סווטשירט או ג'קט) כי לפעמים בראש ההר הטמפרטורה שונה לגמרי מאשר בבסיסו. חבל שתקפאו מקור אל מול הנוף המדהים הזה.

לסיכום, השאווינסלנד הוא חוויה שכדאי לחוות במהלך הטיול ביער השחור. אם ברשותכם כרטיס היער השחור תוכלו לחסוך כמה יורו בביקור ברכבל. נסו לרדת מההר באופניים או ברגל ותהנו מהחוויה ומהנוף המדהים של היער השחור.