פלדברג – ההר הגבוה ביותר ביער השחור

על הפלדברג (Feldberg) שגובהו 1,493 מטר מעל פני הים לא חסר מה לעשות בחורף או בקיץ.

בקיץ תוכלו לעלות לראש ההר ברכבל לטייל באזור הפסגה ולהשקיף על היער השחור כולו ב-360 מעלות. בחורף תוכלו ליהנות ממגוון מסלולי הסקי שההר הגבוה ביותר ביער השחור מציע.

ההגעה לאזור קלה יחסית כיוון שהפלדברג נמצא באמצע הדרך בין טיטיזי לבין טודנאו, זמן הנסיעה מטיטיזי הוא בערך 25 דקות וזה מאפשר לנו לשלב את הביקור עם אטרקציות נוספות שנמצאות באזור דרום היער השחור.

כמובן שתוכלו להגיע לאזור בתחבורה ציבורית אבל זה כבר נושא לפוסט אחר.

אוקיי, שכנעתם אותנו, אילו אטרקציות יש על הר הפלדברג?

אחד הדברים הכיפיים באזור הזה היא העובדה שיש פה הרבה אטרקציות במקום קטן יחסית. אם החלטתם לבלות כמה שעות על ההר אז תוכלו להחנות את הרכב בחניון ואחרי צעידה קצרה להגיע לרכבל שייקח אתכם לראש ההר.

עלייה לראש ההר ברכבל

הנסיעה ברכבל אורכת כ-10 דקות ובסופה תגיעו כמעט לפסגת ההר, ומשם היער השחור פרוש לרגליכם. בשלב הזה תוכלו לטייל רגלית על ראש ההר במגוון מסלולים, חלקם ארוכים יותר או פחות.

אחד המסלולים הפופולרים הוא של אנתוני התרנגול שנקרא גם Wichtelpfad Feldberg, מסלול קצר של כ-2 ק"מ שבמהלכו יש סיפור קצר שמתאים לילדים.

כשתהיו על הפסגה, תוכלו לבקר באנדרטה לזכר ביסמארק שנבנתה על ראש ההר בשנת 1890. תוכלו גם לבקר במגדל שעל ראש הפלדברג ובאמת להגיע לנקודה הגבוהה ביותר ביער השחור.

מיותר לציין שבחורף תנאי הראות פחות טובים ורוב האנשים שעולים ברכבל לראש ההר עושים זאת כדי לגלוש מטה.

פאנדורנה (Fundorena) – כל כך הרבה כיף במקום אחד

מתחם פאנדורנה מתאים לביקור בכל מזג אוויר. במתחם יש פארק של טרמפולינות שמתאים לכל גיל. הילדים וגם המבוגרים יכולים ליהנות מטרמפולינות קטנות וגדולות וממסלולים שונים של קפיצות ומזרונים. אם יש לכם ילדים קטנים יותר אז תוכלו ליהנות מגי'מבורי עם מגלשות ובריכות כדורים.

במתחם פאנדורנה יש עוד הרבה: קיר טיפוס, מסלול מכשולים בגובה, מסלול מכשולים חיצוני (בקיץ), מתחם קפיצות לגובה ועד… בקיצור, כמו שאומר השם של המתחם הרבה פאן יש שם.

נציין כי העלות משתנה בהתאם לזמן השהייה וסוג המתקנים שבהם תרצו לבלות. במקום יש גם קפיטריה שבה תוכלו לבלות בזמן שהקטנים משתוללים.

האוס דר נטור – בית הטבע

זהו מתחם קטן יחסית שמציג את החי והצומח של האזור.

יש במתחם כל מיני מיצגים אינטראקטיבים שיכולים לעניין ילדים ומבוגרים. הבעיה היא שהמידע מוצג באנגלית וגרמנית ושילדים קטנים נהנים מהמיצגים אבל לא מבינים מה רוצים מהם.

האמת (וכל האמת), אנחנו נכנסנו להאוס דר נטור בגלל שכבר היינו באזור ושהיה לנו את הכרטיס האדום.

הילדים התחברו לחלק מהמיצגים אבל לא לכולם. בהחלט היה מצחיק לראות ילד שמדבר בקושי עברית מנסה לראות סרט על הפלדברג בגרמנית.

למבוגרים – מוזיאון שנאפס

אם אתם מטיילים באזור ללא ילדים, ויש נהג תורן (כן, מה הסיכויים שזה יקרה?) תוכלו לבקר במוזיאון השנאפס של אריק ולראות כיצד מייצרים שנאפס מפירות שונים. תוכלו להתרשם מהציוד שנדרש להכנה והכי חשוב, לטעום את התוצר וליהנות מתחושה של שכרות נעימה.

בחורף הפלדברג הוא אחלה מקום לחופשת סקי

בחורף – סקי במסלולי קושי ברמות שונות

קחו בחשבון שהפלדברג הוא לא האלפים השוויצריים.

אם אתם גולשים ברמת גלישה סבירה אז המסלולים בפלדברג יכולים להפתיע אתכם.

זכרו שזהו המקום שבו תושבי היער השחור מפגינים את יכולות הגלישה שלהם. תוכלו גם אתם ליהנות מ-14 מעליות הסקי שפזורות לאורך ההר. שכרו ציוד סקי ותהנו מחופשת סקי ברמה גבוהה, כמו באתרי סקי אחרים באירופה.

אם בא לכם לבלות חופשת חורף מבלי לנסוע יותר מדי תוכלו להתאכסן על ראש ההר (במלון פלדברגהוף המצוין – שמותאם לילדים) או במגוון בתי הארחה בעיירה פלדברג.

לסיכום, כדאי לכם להכניס את הפלדברג לתוכנית הטיול שלכם. תוכלו ליהנות מקרבה למקבץ האטרקציות בדרום היער השחור ולחוות מגוון רחב של חוויות בשטח קטן יחסית. חוץ מזה, תמיד תוכלו להשוויץ שהייתם במקום הגבוה ביותר ביער השחור.