מפל בורגבך – המפל הנסתר של היער השחור

מפל בורגבך הוא מפל יפהפה ומיוחד מאוד שבו המים נופלים ללא הפרעה מגובה של כ-32 מטר.

את שם המפל לא תמצאו ברוב מדריכי הטיולים או בפורומים באינטרנט כיוון שהרבה מטיילים שמגיעים לאזור היער השחור מסתפקים בהצטופפות במפלים המוכרים יותר של היער השחור, הלוא הם המפלים בטריברג או בטודנאו.

אם אתם מעוניינים בכשעה-שעתיים של טיול בחיק הטבע עם בונוס של צפייה במפל מרשים, מפל בורגבך הוא המסלול בשבילכם.

זהו מסלול הליכה מעגלי קליל יחסית של כ-2.5 ק"מ עם כמה עליות מתונות שבמהלכו אנו מגיעים לאחד המפלים היפים שנמצאים באזור היער השחור.

ההליכה במסלול אינה קשה במיוחד ומתאימה גם למשפחות עם ילדים.

איך מגיעים למפל בורגבך?

מפל בורגבך נמצא בחלקו המרכזי של היער השחור (כחצי שעה נסיעה ממוזיאון כל החושים בגוטאך) ליד פארק הזאבים והדובים האלטרנטיבי.

אם אתם מגיעים מכיוון גוטאך אז כק"מ לאחר פארק הזאבים והדובים אתם תראו שלט שמפנה ימינה לתחילת המסלול. תוכלו להחנות את הרכב במגרש החנייה ולהתארגן להליכה הנעימה.

תמיד תוכלו להכניס ל-GPS את המונח Burgbach Wasserfalle.

מידע על מפל בורגבך במפות גוגל

מסלול ההליכה למפל

המסלול מתחיל בהליכה קלה במישור ולאחר כקילומטר של הליכה יחל טיפוס במדרגות ואז גם תתחילו לשמוע את רעש המים הנופלים במפל, עוד כמה צעדים ואתם מגיעים לתחתיתו.

לאחר ההגעה לתחתית המפל זה הזמן להיכנע לאווירה המקסימה ולתת לרעש המים הנופלים מגובה רב כל כך להרגיע את החושים.

טיפ: הביאו אתכם משהו קטן לאכול או לשתות כיוון שבתחתית המפל יש ספסלים ומקומות נחמדים מאוד שבהם תוכלו לשבת ולעשות פיקניק קטן.

מפל בורגבך
מפל בורגבך – אחד המפלים המיוחדים של היער השחור

האם זהו המפל היפה ביותר באזור היער השחור?

בניגוד למפלים המתוירים של טריברג וטודנאו, מפל זה מעניק חוויה חביבה מאוד ולכן לדעתנו הוא מתחרה רציני על התואר הזה. מסלול ההליכה המרגיע ונפילת המים מגובה של כ-32 מטר ללא הפרעות, בהחלט תורמים לכך.

בדרך חזרה למגרש החנייה תוכלו לטפס לנקודת תצפית שממנה אפשר לראות את האזור, אנו ממליצים בחום לעלות לתצפית ולהסתכל על האזור.

מנקודת התצפית יש עוד הליכה קצרה של כחצי ק"מ והופ, חזרתם לאוטו.

בקיצור, מפל בורגבך הוא אטרקציה חביבה מאוד ולא כל כך מתוירת, המפל עצמו מרשים וההליכה אליו נעימה ורגועה. עשו לעצמכם טובה ושלבו אותו באחד מהימים בהם תבקרו במרכז היער השחור.