טיול יום סובב באדן באדן

בפוסט הזה נספר על מסלול הליכה כיפי ומאתגר שהלכנו בו בחודש אוקטובר האחרון. המסלול מתחיל ונגמר במרכז העיר של באדן באדן וכולל נוף יפה, ביקור בטירה ישנה, עלייה למגדל תצפית ועוד.

הפוסט הזה מיועד לאנשים שאוהבים לצעוד ויכולים לצעוד כ-20 ק"מ. אם אתם לא נמנים על חובבי ההליכה ומחפשים מסלול קצר יותר בבאדן באדן אולי כדאי להתמקד בליכטנטלר אלי.

שלב ראשון – התארגנות לטיול

את המסלול מצאנו באפליקציה של Outdooractive, חיפשנו מסלול שיאתגר אותנו אבל שיתאים ליום אחד. מצאנו את מסלול סובב באדן באדן, בדקנו את פרופיל הגבהים של המסלול (כמה צריך לטפס) והוא נראה לנו אחלה.

את מסלול ההליכה עשינו ביום השלישי שלנו לחופשה, אחרי שהגוף נרגע קצת מהטיסות וכל הבלאגן.

יצאנו בערך בשעה 09:00 בבוקר ממרכז העיר של באדן באדן. אחרי ארוחת בוקר  הצטיידנו במים ונשנושים בסופר המקומי.

לארוחת הצהריים קנינו במאפייה כמה סנדווצ'ים קטנים וטריים וארזנו אותם לדרך. זו הייתה החלטה נהדרת כי לא היינו בטוחים אם לאורך המסלול יש מקומות שאפשר לאכול.

שלב שני – יציאה לדרך

ממרכז העיר של באדן באדן התחלנו בהליכה, עברנו בסימטאות יפות והתרשמנו מבתים מטופחים. אחרי כמה דקות של הליכה כבר מצאנו את עצמנו בשולי העיר.

עברנו ליד איזשהו מבנה ותיק שעליו צומח מטפס עם עלים בצבע מדהים, לא יכולנו שלא לעצור ולהתפעל. אחד היתרונות של חופשת סתיו ביער השחור הם הצבעים המדהימים.

המשכנו ללכת בשבילי אספלט והגענו לאחו מטופח עם מדשאות, ספסלים וכל מיני פסלים, קצת מחוץ לעיר אבל עדיין לא ממש בטבע. נראה שיש פה חצר בירה שכרגע לא הייתה פעילה.

באדן באדן - טיול בשביל מסביב לעיר
אי אפשר שלא להתפעל מהצבעים המדהימים האלו

באדן באדן נשארה מאחורינו ואחרי קצת יותר משעה של הליכה (ניווטנו בעיקר לפי השלטים אבל גם באפליקציה) הגענו לטירה ענקית ומרשימה שנקראת Altes Schloos (הטירה הישנה).

שלב שלישי – הטירה העתיקה והיער המכושף.

האמת שהטירה באמת עתיקה אבל היער לא מכושף, פשוט היינו צריכים כותרת דרמטית.

הטירה נראתה כאילו יצאה מספרי הארי פוטר וכללה את כל החבילה: שערים, צריחים, חלונות תצפית ועוד. לא היו עוד אנשים באזור וזה העצים את השקט ואת החוויה, צרחנו כמו מטורפים ומזלנו שאף אחד לא שמע.

עד עכשיו ההליכה הייתה בעלייה סבירה ולאחר הביקור בטירה המשכנו על אותו קו גובה, במישור. אחרי עצירה קטנה לנשנוש עוגיות (ולצערנו בלי קפה כי לא היה) המשכנו ללכת.

ההליכה הייתה עכשיו ביער עם שלטים שאומרים שצריך לשים לב לא לעבור מתחת לענפים לא יציבים כי יש סכנת התמודדות. הרגשנו הרבה יותר אקסטרימיים.

בשלב הזה הלכנו בתוך היער והרגשנו את הקור מתגבר (אוקטובר), חבשנו כובעים וכפפות והמשכנו ללכת.

שביל סובב באדן באדן ביער השחור
הייתה לנו הרגשה שמישהו עוקב אחרינו ביער המכושף

שלב רביעי – העלייה למרקור

השלב הבא של השביל היא העלייה למרקור, זה שלב שדורש קצת מאמץ כי עולים בגובה בערך 300 מטר בהליכה של 2 ק"מ.

המרקור הוא ההר שצופה על כל האזור ובראש ההר יש גם מגדל תצפית שמאפשר ליהנות מכל הנוף של עמק הריין ואפילו צרפת.

אחרי התאוששות קלה על ראש המרקור עלינו למגדל התצפית ונהננו מהנוף ומהאווירה. אם תרצו, תוכלו להגיע לראש המרקור ללא מאמץ באמצעות קרונית הרים שנמצאת בתחתית ההר.

על ראש המרקור יש פארק משחקים לילדים ועוד הרבה הפעלות. באותו רגע הם לא עניינו אותנו ולכן החלטנו להמשיך בהליכה.

ירדנו מהמרקור במצב רוח ממש טוב ונהננו מההליכה ביער הנעים הזה. ככל שירדנו מזג האוויר התחמם ואיפשר לנו להתקלף קצת.

הנוף הנשקף מהמרקור בשביל סובב באדן באדן
הנוף שנשקף ממגדל התצפית של המרקור: עמק הריין והרי הווז' שבצרפת

שלב חמישי – שטואפנברג הקטן Kleiner Staufenberg

בשלב הזה של המסלול אפשר לרדת חזרה לבאדן באדן או לצאת להקפה של 3 ק"מ סביב הר שנקרא שטאופנברג הקטן.

אחרי לבטים החלטנו שיש לנו כוח ושנצא להקפה סביב ההר. רצינו לראות למה החליטו להכניס אותו בכלל למסלול הזה.

בדיעבד אפשר לומר שאין שום דבר מעניין בהקפה שביצענו אבל היינו צריכים להתנסות בה.

אם אתם עייפים או רוצים לקצר אז בהחלט אפשר לוותר על הקטע הזה.

ההליכה הייתה נעימה יחסית חלקה בעלייה וחלקה בירידה ובסוף ההקפה חזרנו לנקודת ההתלבטות הראשונה עם תובנות.

שלב שישי – חזרה לבאדן באדן

אחרי עצירה קטנה התחלנו להנמיך לכיוון באדן באדן. הייתה לנו עוד הליכה של 6 קילומטרים עד לסיום המסלול אבל מצב הרוח היה טוב.

מזג האוויר שהתחמם עוד קצת ומעט אלכוהול שהבאנו איתנו תרמו למצב רוח מרומם.

כיוון שלא מיהרנו לשום מקום הרשינו לעצמנו ללכת בקצב רגוע וליהנות מהאווירה ומהאוויר.

נזכרנו שעוד לפני היציאה מהארץ כל כך רצינו להיות בשביל הזה ועכשיו אנחנו בו.

עצרנו באחו מטופח עם ספסלים ונהנינו ממזג האוויר החמים ומשמש מלטפת של צהריים מאוחרים.

מנוחת צהריים באחו ירוק ושמש מלטפת

אחרי הליכה של כשני קילומטר הרגשנו שאנו מתקרבים לציביליזציה. ראינו אוטובוסים שמביאים מטיילים לתחתית המרקור ומשם הם עולים בקרונית ההרים אל ראש ההר.

התקרבנו לבאדן באדן ונכנסנו לשכונות שמקיפות את מרכז העיר. האזור מטופח ויפה ונראה שהאסתטיקה מאוד חשובה לתושבי העיר.

המשכנו ללכת והגענו חזרה למרכז העיר. חלפנו ליד מוזיאון פברג'ה וחזרנו למרכז העיר מרוצים מאוד מהבחירה שלנו באותו יום.

מזרקה לא פעילה בפאתי באדן באדן

שלב שביעי – התאוששות

אחרי שהגענו למרכז העיר בשעות אחר הצהריים המוקדמות, לגמנו קפה חם עם מאפה מתוק, הלכנו לנוח מהטיול.

אחרי מנוחה החלטנו להתפנק בארוחה בסגנון בווארי מסורתי במבשלת האריה. הארוחה כללה כמובן נקניקיות, כרוב כבוש ותפוחי אדמה ולוותה בכוסות בירה טובות.

אחרי הארוחה צעדנו למרחצאות קרקלה ושם נתנו מנוחה לשרירים העייפים במים החמים.

טיפים

1. לוודא שיש מספיק סוללה בטלפון לפני שיוצאים – השימוש באפליקציה של אאוטוד אקטיב צורך סוללה ואתם לא רוצים להיתקע בלי
  2. להביא תרמוס או פק"ל קפה – אם אתם נהנים מקפה בטבע אז ממש כדאי שתביאו איתכם, אנחנו באנו בלי והצטערנו על כך
  3. להביא ביגוד חם – ככל שעולים בגובה מזג האוויר מתקרר ויש הפרשים משמעותיים ברמות הקור לאורך המסלול
  4. לנסות לא להתברבר (עד כמה שאפשר) – אנחנו התברברנו ויצא שעשינו מסלול של 22 ק"מ.
  5. ליהנות מהמקום, מהאווירה ומהטיול.
  6. הביאו איתכם צידה לדרך – בניגוד לשבילים אחרים ביער השחור, אנחנו לא נתקלנו בבתי קפה פתוחים או מסעדות בדרך.
ארוחת ערב מפנקת בפנסיון האריה
מתפנקים על כוס בירה בסיום המסלול

סיכום

זהו מסלול הליכה כיפי ומאתגר מעט, למסלול יש שלבים שונים והוא אינו מונוטוני או משעמם. העלייה למרקור עלולה להיות קצת קשה ולכן כדאי לחלק אותה לחלקים.

הכינו לכם צידה לדרך והביאו מצב רוח טוב, שווה ביותר להשקיע יום בטיול במסלול הזה וליהנות מחוויה ייחודית ויוצאת דופן.