צל אם המרסבך – עיירה מופלאה במרכז היער השחור

אם בא לכם לצאת ליום אחד (או אפילו לכמה שעות) מהשביל השחוק של היער השחור, המשיכו לקרוא.

אנו ממליצים בחום לבקר בעיירה הקטנה והמיוחדת שנקראת צל אם המרסבך (Zell am Harmersbach).

בביקורכם תוכלו לבלות במפעל הקרמיקה הוותיק 'צלר' ואפילו להכין לעצמכם סט ייחודי של כלי קרמיקה.

בעיירה יש שביל הליכה מעגלי שטובל בירוק ושמקודש לדגם המפורסם ביותר של מפעל הקרמיקה צלר.

צל אם המסבך על קצה המזלג

העיירה הקטנה צל אם המרסבך שוכנת בעמק קינזיג שבמרכז היער השחור. הגישה אליה נוחה יחסית, אפשר להגיע אליה מהאוטוסטרדה (ה-A5 האהוב) או מכיוון גוטאך והשוורצוולד-הוכשטרסה (כביש 500 הנפלא).

צל אם המרסבך משתלבת בצורה נפלאה עם שאר העיירות של עמק קינזיג, יחד הן יוצרות את הקסם של האזור הזה ושל מרכז היער השחור.

קסם שמתבטא בהרבה טבע, הרבה ירוק ונהר אחד מקסים ומרשים שזורם לו בשלווה באמצע העמק.

מה עושים בצל אם הרמרסבך?

אם החלטתם לבקר בה, תוכלו ליהנות משתי אטרקציות עיקריות:

  1. ביקור במפעל הקרמיקה 'צלר'.
  2. טיול מעגלי בשביל הליכה מרשים ומיוחד.

מפעל הקרמיקה צלר

העיירה הזו ידועה בעיקר בזכות מפעל הקרמיקה שקיים בה ונקרא 'קרמיקה צלר' (Zeller Keramik). זהו מפעל ותיק שפועל יותר מ-200 שנה ומייצר כלי קרמיקה וחרסינה איכותיים לתושבי האזור.

המפעל ידוע ברמה הגבוהה של המוצרים שהוא מייצר ובעובדה שכלי הקרמיקה נצבעים ביד (גם בימינו שניים מהדגמים המפורסמים של המפעל נצבעים בצורה ידנית).

הדגם המפורסם ביותר הוא הדגם שנקרא התרנגול והתרנגולת (Hahn und Henne). זהו הסמל המסחרי של מפעל הקרמיקה צלר וכנראה תושב של היער השחור יוכל לזהות אותו.

מפעל הקרמיקה צלר בצל אם הרמרסבך

במפעל יש דגמים יפים נוספים שגם הם מרשימים ויכולים לקשט את פינת האוכל והמטבח שלכם.

צרו לעצמכם סט כלים ייחודי במפעל הקרמיקה

בא לכם להכין לעצמכם סט כלים ייחודי? כזה שכל אורח שיבוא לבקר לארוחת ערב או לקפה יתרשם מיכולותיכם? בא לכם להביא לעבודה ספל מיוחד שכל מי שיעבור ישאל אתכם עליו?

במפעל תוכלו  לצייר את הדוגמאות שלכם על הכלים שלהם (בפיקוח ובעזרה של ציירי המפעל). תוכלו להכין למשל ספל קפה ייחודי עבורכם, משהו שקיים רק אצלכם.

לאחר הציור  נדרש תהליך של שריפת הזיגוג ולכן לא תוכלו לקחת את הכלים באותו יום. נדרשים כמה ימים (יש לברר עם המפעל כמה בדיוק) לשריפה וקירור של היצירות שלכם.

שביל ההליכה של התרנגול והתרנגולת

בשנת 2017 נחנך בעיירה שביל הליכה מעגלי שמוקדש כולו לדגם המיוחד והמרשים של מפעל הקרמיקה 'צלר'. זהו שביל הליכה מעגלי שבמהלכו אנו נגיע לתחנות שונות אשר מוקדשות לתרנגול ולתרנגולת האהובים.

תוכלו לטייל רגלית, רק קחו בחשבון שמדובר על מסלול של כ-14 ק"מ ושכדאי להצטייד במזון, דברים טובים לדרך ומים. מידע נוסף על השביל תוכלו למצוא במידע על שביל התרנגול והתרנגולת.

זהו, זה הסיפור הקצר של העיירה הנעימה צל אם הרמרסבך ומפעל הקרמיקה הוותיק והמשובח שקיים בה. היא אינה נמצאת במפת הטיול של ישראלים רבים ולכן אם בא להתנתק קצת אז זהו המקום בשבילכם.

אם אתם מתכננים חופשה שמוקדשת לטבע ולטיולים אולי כדאי לכם לחפש מלון או גסט האוס בצל אם הרמרסבך ולהתמקם בה, דבר שיאפשר לכם גישה נוחה לכל העיירות של עמק קינזיג.

שביל התרנגול והתרנגולת בצל אם הרמרסבך